Reserveer nu de Fotodoos met korting

Onze photobooths hebben er een klein broertje bij gekregen: de Instaprinta. Afgelopen 6 juni mocht hij laten zien wat hij kon tijdens de Glamour Health Challenge bij de Jaap Edenbaan in Amsterdam. En dat ging super.

Het idee

Guy van der Reijden, eigenaar van Clean Meals en 3SIXTY5, belde ons op met de vraag of wij nog photobooths beschikbaar hadden voor de datum. Nadat Guy had uitgelegd waar het voor was, hebben wij hem het idee van de Instragram printer uitgelegd:

1. Iemand maakt een foto met Instagram of Twitter (via smartphone)
2. De foto wordt gedeeld met de unieke hashtag (#cleanmeals)
3. De foto wordt automatisch geprint
4. De foto kan via het touchscreen nog een keer geprint worden

Vrij simpel. In principe heb je een photobooth in je zak! Guy is al jaren fan van Instagram en gebruikt het dagelijks. De keuze was dus snel gemaakt.

Instagram is hot

Waar de populariteit onder jongeren van andere social media afzakken, stijgt Instagram juist. Maar liefst 722.000 Nederlanders dagelijks gebruik van Instagram (dat is 40 procent van alle Instagram gebruikers). De meeste van deze gebruikers zijn Nederlandse studenten (47%) en nog een flinke 24% is toegewezen aan de Nederlanders van 20 5/m 39 jaar. (bron: marketingfacts)

Laagdrempelig

Honderden meiden uit Amsterdam en omstreken kwamen af op de Glamour Health Challenge. Tussen de workshops door stroomde iedereen langs de stand van Clean Meals. Bijna iedereen had Instagram geïnstalleerd op de telefoon. Met hun eigen foto werden ze met Instagram gefotografeerd en binnen een aantal seconden was de foto geprint. De foto werd ook gelijk geupload naar de Facebook pagina van Clean Meals. Door de combinatie was de inzet tijdens dit event een succes:

  • door de rumoer bij de stand, raken andere voorbijgangers geïnteresseerd 
  • foto maken is laagdrempelig, omdat je je eigen telefoon gebruikt
  • offline promotie tijdens de customized prints
  • online promotie via de gebruikte #hashtag 
  • online promotie via de directe upload naar Facebook