Reserveren

Met de Rituals GIF Booth door Europa

Onze Fotodozen gaan internationaal! Voor de nieuwste campagne van Rituals zocht creative agency Code D’azur een GIF booth. Daarvoor gingen ze de samenwerking aan met Fotodoos. Fotodoos dacht mee aan het concept, ontwikkelde een iPad applicatie en een GIF booth voor de campagne.

Europese tour

De Let Life Blossom campagne, de grootste campagne van Rituals in 2016, is een promotie voor de vernieuwde Sakura lijn. Het originele idee was om een week lang met de GIF booth bij een Rituals winkel te staan. Inmiddels is er een Europese tour langs de winkels van Rituals. Deze tour begon in Nederland en was daarna in Duitsland, Zweden en België te vinden. In mei staat de GIF booth in Spanje (Barcelona, 2 t/m 5 mei), Verenigd Koninkrijk (London, 7 en 8 mei) en eindigt in Zwitserland (Bern, 10 mei / treinstation Zurich, 11 mei / vliegveld Zurich, 12 en 13 mei).

Bloesemblaadjes

De GIF booth is geheel voorzien van huisstijl van de Let Life Blossom campagne. Sakura is Japans voor kersenbloesem. De val van deze bloesem staat symbool voor de start van de lente, een nieuw leven en optimisme. De bloesemblaadjes maken dan ook onderdeel uit van de GIF booth: door middel van een windcabine worden de blaadjes met een speels effect door de booth geblazen. 

Uitdagingen

Het ontwikkelen van de complete GIF booth, inclusief de windcabine, duurde een paar maanden en bracht veel uitdagingen met zich mee. Omdat alles nieuw was, moest ook alles worden getest. Welke windmachine werkt het beste? Hoe hard moet de wind staan? Hoe vallen de blaadjes? Kan de booth worden opgebouwd door één medewerker? Omdat de booth met een vliegtuig vervoerd moet worden, is er ook rekening gehouden met het gewicht, de afmetingen en het materiaal van de booth. 

Extra’s

De GIF booth is een standaard product van Fotodoos, maar voor deze campagne van Rituals is de booth verder uitgebreid. Zo kunnen de foto’s rechtstreeks worden verstuurd via e-mail en heeft Rituals een compleet eigen domeinnaam, voorzien van de huisstijl van de campagne. Daarnaast is er een extra overlay gebruikt om het effect van de bloesemblaadjes te versterken. 

Ook op zoek naar een origineel en leuk idee voor een campagne? Kijk hier voor de mogelijkheden of neem contact met ons op.